Ez a 90 cm széles sütő a Gaggenau DNS-éről árulkodik. Aki meglátja, tudja: a Gaggenau más, a Gaggenau ötvözi a hagyományt és az avantgárdot. Ez az ikon a konyha szíve - hiteles, egyedi, jellegzetes. A sütő szinte teljes egészében kézzel készül, ami úgy különbözteti meg az összes gépi gyártású háztartási készüléktől, mint semmi más. Lelkét a rendkívül ügyes kezek munkája adja a kiváló minőségű anyagokon. Ha ehhez hozzáadjuk lenyűgöző formatervezését és csalhatatlan teljesítményét - akkor egy klasszikus minden tulajdonságával rendelkezik.
„A Gaggenau fennállásának 333. évében helyesnek tűnt, hogy megfiatalítsuk ikonunkat, és új név alatt újraindítsuk. Technikai élvonalát, a kézművesség lelkével: az EB 333.” Sven Schnee, Head of Global Brand Gaggenau (2019), arról beszél, hogy az EB sütők hogyan tükrözik a Gaggenau szellemiségét, és hogyan találtak hűséges követőkre a kulináris közösségben. Az EB 333 több, mint egy termék vagy háztartási gép, mert sokat elárul a vállalat jövőjéről.
Sven Baacke, Head of Designer a Gaggenaunál, az EB 333 fejlesztésének minden aspektusában részt vett. Elmagyarázza, hogy ez a sütő miért foglalja össze a Gaggenau hagyományos avantgárd tervezési filozófiáját, és bepillantást enged az EB 333 jövőjébe.
Hogyan jön létre egy valódi újdonság
1986-ban az eredeti EB 374-es sütő Európa számára újdonságnak számított. A Gaggenau tulajdonosának, Georg von Blanquet-nek, aki maga is szenvedélyes szakács volt, személyes projektje volt. A sötét aurájú, barlangszerű sütőhöz a hatalmas amerikai "Range Cooker"-ből merített ihletet. A sütő forradalmi, 90 cm-es szélességűre bővítésével a konyhát teljesen megváltoztató, szinte azonnal kultikus státuszba kerülő dizájn-nyilatkozattá vált. Minden ambiciózus szakács kedvenc készülékévé vált. Avantgárd formatervezése annyira előremutató volt, hogy a következő három évtizedben szinte változatlanul megmaradt.
„Fontos volt számunkra, hogy megőrizzük ezt az eredeti és időtlen jelleget.” Janina Forberger, a Gaggenau formatervezője, a vállalat és a fogyasztók számára egyaránt fontos ikonikus tárgy újratervezésének kihívásairól, lehetőségeiről és aggályairól beszél. A feladat nem csak az volt, hogy a terméket kifinomult műszaki és dizájnelemekkel fiatalítsuk meg - a sütő lelkét mindenáron meg kellett őrizni.
„Csak egyetlen folyamat automatizált; az összes többi lépés manuális vagy akár tisztán kézi munka.” Jörg Neuner, a Gaggenau lipsheimi márkaközpontjának vezetője, felidézi, milyen hatalmas kihívásokkal kellett szembenézniük a gyártócsapatoknak, és hogyan tették lehetővé a lehetetlent. Felvázolja a vízió megvalósításának rideg valóságát.
„Ez a sütő mindig édesapámra fog emlékeztetni, aki pék volt.” Sören Strayle, tervező a Gaggenau-nál. Még mielőtt Sören Strayle elkezdett volna tervezőként dolgozni a Gaggenau-nál, kapcsolatba került a márkával - egy EB 378-as formájában. Édesapja, aki pék volt, ezt a sütőt ajándékozta magának nyugdíjas korában. Ennél jobb termékajánlás nem is lehetne, és vélhetően már akkor megtörtént a lépés, hogy Sören Strayle egy napon a Gaggenauhoz csatlakozzon. Az a tény, hogy most részt vett az EB következő generációjának fejlesztésében, sokat elmond ennek a sütőnek a hosszú élettartamáról, és egy kis nosztalgiára is okot ad..
(Autor: Zsófia BOGNÁR, )